Semester!!!!!!!!!!!!

Vet ni vad det intressanta är, att när sådana som jag - egenföretagare -  tar semester så reagerar folk med "va, ska DU ha semester?
Men så är det, tre veckor!!!!!!!!!!!
Anställda har enligt lag rätt till fyra veckor sammanhängande under juni-augusti. Men jag som företagare har rätt till att välja när förutom för småbarnsföräldrar som har föräldrardagar kvar och säger till med tre månaders (tror jag det är) framförhållning. Det är då det är tur man har personal som förtstår att det handlar om att ge och ta. För om dom utnyttjar sin rätt till fullo så kan mitt företag gå i konkurrs. Och för mig om jag utnyttjar min rätt att befalla min personal att ta semester när jag vill att dom ska ta det och det inte stämmer överens med deras önskan så kommer dom att sluta. Ta och ge alltså!

Just nu befinner sig denna företagare på Hölick camping utanför Hudiksvall i husvagn tillsammans med min son Eric! Vi kom hit igår och då var vi ner till stranden och badade lite. Självklart han Eric med att leka i sanden med sin traktor och dumper.


Idag har vi varit på långtur! Det stog att det skulle vara 2 km dit och stigen jag tänkt ta hem var drygt det...
Men när det stog 2 km var det en  bra bit kvar så jag tror att rundan vi tog idag var närmare 6 km i inte helt slät terräng. Självklart tog Eric cykeln men tidvis gick han lite less på att cykla och efter ett tag blev det lite axelåkning också. Så med Eric på axlarna, ryggsäck på ryggen och hans cykel kom vi till slut tillbaks efter 4 tim och 45 minuter. Men vi hade matsäck med så det gick bra. Men vi var båda rejält trötta när vi kom hem.



Det här var den lätta stigen. Sen var det sten, rötter och sand!



Underbar utsikt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0