Skillnad på små och stora

Om det var mitt företag med bara några anställda hade nog inte facken tyckt att det var ok att inte betala ut lönerna i tid. Men när det är Saab med många på lönelistan så verkar det gå bättre. Ändå ska vi alltid följa alla regler lika i alla andra fall oavsett storlek på företag. Det är min skyldighet som företagare att ta reda på regler och lagar. Vilket inte alltid är lätt när man driver ett litet företag. Oftast lär man sig reglerna eftersom man begår felen och får information om det.
Tänk vad många regler/lagar jag har lärt mig under mina snart fyra år som företagare som jag aldrig känt till som anställd. Inte för att jag tror att det i något fall gjort någon skillnad för min del. Gör man ett bra jobb så får man bra förutsättningar att fortsätta göra det! Sen är det inte alltid man har samma åsikt som sin chef men det är ju även det som utvecklar företaget. När anställda kommer med tips, idéer och råd.

/Madeleine Böhnke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0