Hej på er

Ja nu har det blivit ett lång uppehåll. Vet inte om det kommer bli det efter idag igen. Men kände efter att en person frågade om jag gett upp bloggen att det kanske skulle skrivas något.
Regnet har gjort sig påmind idag vilket jag uppskattar väldigt mycket. Sådde gräs i stugan förra veckan och nu sköter vädrets makter bevattningen. Mycket skönt med den avlastningen!
Annars rullar livet på som sig bör. Det händer så mycket omkring en ibland så som sjukdomar och andra tragedier. Det gör att man får sig en tankeställare och börjar fundera på vad som är viktigt för en själv och sin familj. Synd att det måste påminnas om hur bra man har det för att man ibland ska komma ihåg det.
Jag har valt att jobba tisdag-lördag och har alltså helg söndag-måndag. Måndagen är en helt underbar dag. Den tillbringar jag och Eric tillsammans. Vi leker, cyklar till "grannar" eller till Lilla Öjungen eller bara påtar lite i rabatterna. Idag fick Eric en sprayflaska med vatten i. Det var som han hade varit vuxen och vunnit första pris på lotto. Han tyckte det var hur kul som helst. Ibland är det dom små sakerna i livet som glädjer en i vardagen. Det skulle vi vuxna tänka mer på också och njuta av vad vi har.

/Madeleine Böhnke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0