Hjältar i vardagen

I somras kom en kille in till oss på Skoglund Reklam. Han ville ha en skylt. Vilket vi gjorde åt han och sedan fakturerade. Det visade sig sedan att killen inte betalade. Efter påminnelse gick det på inkasso. Då fick vi besked att företaget hade gått i konkurrs. Sådant retar mig så fruktansvärt mycket. Konkurrs kan alla göra men man köper inte saker som man vet man inte kan betala. Det var en mindre summa men dock obetalt.
Förra v var jag på semester några dagar. Åter på jobbet igår. Då berättar Maria att killen från ovannämnda bolag kommit in och ville betala. Han ville inte vara skyldig lokala företag pengar och ville kunna anlita oss i framtiden. Vilken hjälte! Jag blev så glad över gesten att jag skickade han ett tack brev och utsåg han till dagens hjälte. Beundransvärd gest!
För någon vecka sedan ringde en annan kund och undrade vad vi tog i påminnelseavgift. Vi förstog inte riktigt varför men då berättade hon att hon fakturan hade förfallit (med några dagar) och tänkte betala in det som stog på fakturan plus påminnelseavgiften. Vi sa självklart att hon inte behövde det.
Tänk om fler var som dessa människor. Beundransvärt att man vill göra rätt för sig även om det blir fel ibland.

/Madeleine Böhnke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0