Livets öde

Ibland får man se saker som gör en påmind om hur man har det.  
http://www.youtube.com/watch?v=W86jlvrG54o


När jag såg detta filmklipp tänkte jag flera saker.
Det är inte självklart för alla att veta hur gammal man är. Vilket egentligen inte gör något men det är en fråga som ofta ställs. Vilket gör att den som inte vet antingen bestämmer sig för att berätta hur det ligger till eller hitta på en dag.
Varför dömmer vi alltid efter utseende/handikapp? Varför måste vi titta på utsidan och sedan bestämma oss för vilket fack vi ska placera folk i.
Kommer han att nå mer framgång för att folk tycker synd om han eller för att han är duktig?
Tänk vilken underbar person som valde att ta med han och hans bror från barnhemmet.
Hade han och hans bror tur eller finns det som jag brukar säga en mening med allt? 
Han blev  super glad för att gå vidare. Juryn gick därifrån med en läxa för livet.
Vi har alla olika problem men i jämförelse så är dom inte så stora som vi kanske tycker om vi jämför med andra. Det finns olika böcker som är skrivna som visar på att vi människor jämför med allt och alla vilket gör att vi aldrig känner oss nöjd. Oavsett om vi får lönehöjning, köper ny bil, vinner en tv så finns det alltid någon som tjänar mer, har råd med dyrare bil eller större tv. Så vi är ändå inte nöjd.

http://www.youtube.com/watch?v=W86jlvrG54o

Fundera på om du inte har det oförskämt bra i ditt liv med! Jag brukar ibland tänka på att det har varit många händelser i min fars liv som hade kunnat gått annorlunda. Min far är uppväxt i Tyskland under kriget. Han hade också kunnat blivit dödad under kriget. Familjen som min pappa blev lämnad i under flykten hade kunnat överge han. Om min farfar inte hade hittat min pappa när han återvände för att leta rätt på han. Utan sin syster som tog hand om han under uppväxten så kanske han inte fått samma trygghet och viljestyrka att ta sig vidare i livet och kunna ha mat på bordet varje dag.
Tänk vad olika bagage vi har...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0